Goed om te weten
praktische info

Raadplegingen
- Enkel op afspraak, online via de website of telefonisch op weekdagen tussen 8u en 12u
- Bij een dringend probleem en er is online geen afspraak meer vrij, neemt u contact op met het secretariaat tussen 8u en 12u, dit enkel op weekdagen.
- Maak één afspraak voor één persoon. Indien u met twee personen wenst te komen, maakt u twee afspraken achter elkaar. Zo is er voldoende tijd om u goed te kunnen helpen.
- Er wordt één klacht per raadpleging Zo voorkomen we lange wachttijden en kunnen we elk probleem grondig aanpakken.
- Neem steeds uw identiteitskaart of ISI + kaart
- Door een spoedgeval kan de consultatie al eens uitlopen en dient u langer te wachten. Hiervoor vragen we uw begrip.
- Als u verhinderd bent en de afspraak wenst te annuleren, vragen wij om minstens 2 uur op voorhand te verwittigen. Zo kunnen we hopelijk nog iemand anders verder helpen op dat moment. Bij herhaaldelijk te laat komen of niet opdagen zonder geldige reden, zien wij ons genoodzaakt uw dossier bij onze praktijk stop te zetten.
- Betalen kan cash, via Bancontact, de Bancontact-app of Payconic.
Voorschriften
Attesten
Resultaten labo en
beeldvorming
De arts zal niet via sms, e-mail of social media rechtstreeks aangesproken worden, indien dit toch gebeurt en er geen bevestiging of antwoord volgt, kan dit geen reden zijn om de arts in gebreke te stellen.
Attesten en formulieren
Het correct invullen van attesten en formulieren vraagt de nodige aandacht en tijd. Vaak is ook informatie van de patiënt nodig. Daarom worden attesten en formulieren enkel tijdens een raadpleging ingevuld.
Ziektebriefjes
De arts kan enkel een ziektebriefje opstellen als hij de patiënt ondervraagd en onderzocht heeft. Hiervoor komt u dus op raadpleging. Uiteraard kunnen ook enkel attesten die stroken met de waarheid worden afgeleverd. Vraag dus alleen wat redelijk, écht en verantwoord is. Valse attesten zullen steeds geweigerd worden.
Voorschriften
Medicatievoorschriften worden niet telefonisch of via mail afgeleverd. U dient hiervoor steeds op raadpleging te komen. Kijk dus voor de raadpleging altijd goed na welke medicatie u nodig heeft en hoe lang u hiermee toekomt. Let op, de elektronische voorschriften zijn maar 3 maanden geldig. Het is de verantwoordelijkheid van de patiënt om de medicatie op tijd af te halen. Indien u toch nieuwe voorschriften nodig heeft, zal u gevraagd worden hiervoor opnieuw op raadpleging te komen.
Verwijsbrieven
Verwijsbrieven voor een specialist, kinesist of logopedist worden enkel op raadpleging afgeleverd.
Resultaten labo en beeldvorming
Voor de bespreking van laboresultaten en beeldvorming zal gevraagd worden om terug op raadpleging te komen. Slechts in uitzonderlijke gevallen zal de arts met u hierover andere afspraken maken.
Huisbezoeken
Huisbezoeken worden enkel gereserveerd voor patiënten die wegens medische redenen (hoogbejaard, palliatief, immobiel) niet naar de praktijk kunnen komen. Kom op raadpleging als het enigszins kan. De omstandigheden voor onderzoek en behandeling zijn immers optimaal binnen de praktijkruimte.
Een huisbezoek moet steeds voor 10u telefonisch worden aangevraagd.
Dringende huisbezoeken worden afgelegd door de arts die hiervoor op dat moment beschikbaar is.


Brievenbus stalen
Indien de praktijk gesloten is, kan u uw urine- of stoelgangsstaal deponeren in de brievenbus aan de zijkant van het praktijkgebouw. Dit kan enkel als de huisarts hiervoor al een aanvraag heeft voorzien en een barcode op het potje heeft gekleefd. Let op, doe dit niet na 20 u of in het weekend. Dan is er immers geen ophaling meer en kan het staal niet correct worden bewaard en geanalyseerd.
Belmomenten
De belmomenten zullen geschrapt worden.
Voor het bespreken van de resultaten zal de arts hierover met u concrete afspraken maken.
Parking
Voor het gebouw kan u zich altijd parkeren op de oprit voor de witte garagepoort of op de parkeerplaats ernaast voor het gebouw. Indien deze twee parkeerplaatsen volzet zijn, kan u altijd parkeren in de straat zelf of in de zijstraat Reigersmolenstraat. Gelieve tijdens uw raadpleging niet te parkeren op de parkeerplaatsen van de apotheek, aangezien een doktersbezoek hier gemiddeld veel langer duurt dan een apotheekbezoek. Op die manier kan de vlotte circulatie van de parkeerplaatsen van de apotheek blijvend gegarandeerd worden.
Privacyverklaring
Medi-Praktijk Vremde hecht veel waarde aan de bescherming van uw persoonsgegevens (en dat uw privacy wordt gerespecteerd). In deze privacyverklaring willen we heldere en transparante informatie geven over (welke gegevens we verzamelen) hoe wij omgaan met persoonsgegevens. Wij doen er alles aan om uw privacy te waarborgen en gaan daarom zorgvuldig om met persoonsgegevens.
De praktijk houdt zich in alle gevallen aan de toepasselijke wet- en regelgeving, waaronder de Algemene Verordening Gegevensbescherming.
- Dit brengt met zich mee dat wij in ieder geval:
- uw persoonsgegevens verwerken in overeenstemming met het doel waarvoor deze zijn verstrekt, deze doelen en type persoonsgegevens zijn beschreven in deze Privacy verklaring;
- verwerking van uw persoonsgegevens beperkt is tot enkel die gegevens welke minimaal nodig zijn voor de doeleinden waarvoor ze worden verwerkt;
- vragen om uw uitdrukkelijke toestemming als wij deze nodig hebben voor de verwerking van uw persoonsgegevens;
- passende technische en organisatorische maatregelen hebben genomen zodat de beveiliging van uw persoonsgegevens gewaarborgd is;
- geen persoonsgegevens doorgeven aan andere partijen, tenzij dit nodig is voor uitvoering van de doeleinden waarvoor ze zijn verstrekt;
- op de hoogte zijn van uw rechten omtrent uw persoonsgegevens, u hierop willen wijzen en deze respecteren.